Werkwijze

Onze inschrijfprocedure voor nieuwe gastgezinnen bestaat uit een intake gesprek via Skype op een moment dat het u past. Tijdens het intake gesprek maken we kennis met elkaar, bespreken we ons ‘handboek voor gastgezinnen’ en beoordelen wij of uw gezin voldoet aan de wettelijke voorwaarden van het au pair programma. Als u een bemiddeling service wilt afnemen dan bespreken wij tevens uw wensen ten aanzien van de au pair. Uiteraard is er ruimte voor al uw vragen. Van tevoren vragen wij u om ons online registratieformulier in te vullen.

Bij de bemiddeling service gaan wij na de intake op zoek naar een passende au pair. Op basis van uw wensen zal Au Pair International per e-mail een aantal dossiers van au pair kandidaten voorleggen. Wij plannen vervolgens Skype gesprekken in met de kandidaten van uw voorkeur. Als u uw ideale au pair gevonden heeft, is er sprake van een match!

Bij de self-match service nemen we contact op met uw au pair kandidaat. We plannen een afspraak in voor een Skype gesprek, vragen haar de nodige documenten te regelen voor haar registratie en de aanvraag van (het visum en) de verblijfsvergunning.

Nadat de registratie van de au pair en het gastgezin is voltooid, dienen wij (indien van toepassing) de aanvraag voor het visum en/of de verblijfsvergunning in bij de IND. Na de goedkeuring van de aanvraag verlenen wij assistentie bij het regelen van het jaarretourticket en de verplichte verzekeringen.

Tijdens het verblijf van de au pair in uw gezin hebben we standaard vier contactmomenten. De dag dat de au pair arriveert in Nederland, zullen we telefonisch informeren naar haar aankomst. Vervolgens nemen we ongeveer om de drie maanden contact op met u en uw au pair om te informeren of de uitwisseling naar wens verloopt. Tijdens het laatste gesprek bespreken we ook uw plannen ten aanzien van een eventuele nieuwe au pair.